Listy mailingowe - Podręcznik użytkownika
Jak działa lista mailingowa
Usługa list mailingowych jest obsługiwana przez oprogramowanie Sympa. Częścią Sympy jest środowisko webowe.
Istnieją dwa sposoby wykonywania operacji związanych z listami mailingowymi (zapisywania się, zmiany preferencji, itp.):
- po zalogowaniu do środowiska webowego;
- wysyłając polecenia w wiadomościach email do zarządcy list mailingowych na adres sympa@mailing.uj.edu.pl.
Aby wysłać polecenie do Sympy, należy wykonać następujące czynności:
- Jeśli wysyłane jest pojedyncze polecenie, powinno znaleźć się w temacie wiadomości email, a treść wiadomości powinna pozostać pusta.
-
Jeśli wysyłanych jest kilka poleceń, temat wiadomości email powinien pozostać pusty, a polecenia powinny znaleźć się w treści wiadomości. Sympa nie przetworzy poleceń, jeśli nie zastosujesz się do następujących zasad:
- Każde polecenie powinno znaleźć się w osobnej linii.
- Wiadomość email powinna być wysyłana jako plain text, nie jako HTML.
- Wiadomość nie może zawierać nic oprócz poleceń dla Sympy (brak sygnatury).
Opis wszystkich poleceń, które mogą być wysyłane do Sympy, można znaleźć tutaj: mail_commands.
- Subskrybowanie list mailingowych
- Logowanie do środowiska list mailingowych
- Zarządzanie subskrypcjami
- Przejrzyj subskrybentów
- Zarządzanie preferencjami
- Wyszukiwanie listy mailingowej
- Czytanie archiwum wiadomości
- Wysyłanie wiadomości
- Korzystanie z przestrzeni dokumentów współdzielonych
- Manage your subscriptions
- Wypisywanie się z list