Subskrybowanie list mailingowych
Zapisywanie się na listę mailingową jest bardzo łatwe:
-
Wybierz adres email, który chcesz dodać do listy subskrybentów.
Lepiej wybrać adres, którego często używasz, i na którym masz dużo wolnego miejsca: niektóre listy przesyłają wiele wiadomości, które czasami zawierają spore załączniki.
Oczywiście możesz subskrybować listę za pośrednictwem kilku adresów email. W takim wypadku cały proces subskrypcji trzeba wykonać dla każdego adresu z osobna.
-
Wyślij wiadomość na adres sympa@mailing.uj.edu.pl z adresu, którego chcesz użyć do subskrypcji.
Sympa to nie osoba, tylko serwer zarządzający listami mailingowymi. Dlatego wysyłanie pozdrowień nie ma sensu! ;-)
- W temacie wiadomości wpisz: subscribe nazwalisty Imię Nazwisko (zamiast 'nazwalisty' podaj nazwę listy, którą chcesz subskrybować i wpisz swoje imię i nazwisko).
-
Treść wiadomości pozostaw pustą.
Aby zaoszczędzić czas, w jednej wiadomości można przesyłać kilka komend. Więcej informacji na ten temat znajduje się w sekcji Jak działa lista mailingowa.
Po wykonaniu powyższych kroków otrzymasz wiadomość z informacją, czy Twoja prośba zostały zaakceptowana: jeśli subskrybowanie listy wymaga zatwierdzenia, właściciel może zdecydować o odrzuceniu prośby. Jeśli tak się stanie, nie wysyłaj kolejnych próśb: wynik będzie taki sam. Możesz w takiej sytuacji wysłać wiadomość bezpośrednio do właściciela listy (nazwalisty-request@mailing.uj.edu.pl) z wyjaśnieniem, dlaczego chcesz subskrybować listę...
Uwaga: czasem prośba o subskrypcję wymaga Twojego zatwierdzenia zanim zostanie przetworzona. W takim przypadku postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w otrzymanej wiadomości.
W zależności od typu listy (lista z subskrypcją wymagającą zatwierdzenia lub otwartą) i dostępności właściciela listy, wiadomość z informacjami może nie nadejść natychmiast. Nie ma jednak potrzeby wysyłania kilku próśb o subskrypcję.
Jeśli Twoja prośba zostanie zaakceptowana, otrzymasz wiadomość potwierdzającą subskrypcję. Wiadomość powitalna (statut listy) zawiera kilka istotnych informacji:
- Twoje hasło do listy. Hasło jest takie samo dla wszystkich list, które subskrybujesz przy użyciu danego adresu email. Możesz zmienić je po zalogowaniu się do środowiska list mailingowych;
- szczegółowe informacje na temat listy: jej cel, gdzie można znaleźć jej archiwa, itp.
- zasady korzystania z listy: dozwolone i zabronione tematy, netykieta, informacje prawne, ochrona prywatności, itp.
Powinieneś zachować otrzymane potwierdzenie subskrypcji: możesz jej potrzebować w przyszłości, aby sprawdzić swoje hasło albo wysłać polecenie do Sympy (na przykład wypisać się z listy). Ogólnie, radzimy zachowywać wszystkie informacje o subskrypcjach list mailingowych.
Listę można subskrybować także za pomocą interfejsu webowego. Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:
- Przejdź do strony startowej środowiska list mailingowych i zaloguj się.
- Przejdź do strony informacyjnej listy, którą chcesz subskrybować.
- W lewym menu kliknij link 'Subskrybuj'.