Często zadawane pytania użytkowników
Nie możesz subskrybować listy
Przyczyny tego problemu mogą być następujące:
- Właściciele listy zapomnieli przetworzyć Twojej prośby o subskrypcję: błądzić jest rzeczą ludzką, a Twoja prośba mogła zagubić się pomiędzy wieloma innymi wiadomościami! Zanim skontaktujesz się bezpośrednio z właścicielami, wyślij jeszcze raz prośbę o subskrypcję.
- Subskrypcja ograniczona jest do konkretnej grupy ludzi. Aby dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z właścicielami listy.
Nie możesz zalogować się do interfejsu webowego list mailingowych
Przyczyny tego problemu mogą być następujące:
- You have no password. To be given a password, follow the First login? link from the homepage. You will receive your new password by email.
- Wpisujesz nieprawidłowe hasło. Jeśli nie pamiętasz swojego hasła, możesz je zresetować. Aby to zrobić, użyj linku Zapomniałeś hasło?, który znajdziesz na stronie domowej.
- Używasz nieprawidłowego loginu (adresu email, którym subskrybujesz listę).
Aby uniknąć błędów przy wprowadzaniu hasła, możesz wpisać jest do innej aplikacji (na przykład klienta poczty elektronicznej), a następnie skopiować i wkleić je do przeglądarki.
Nie otrzymujesz (części) wiadomości wysyłanych na listę
Problem może mieć następujące przyczyny:
-
Nigdy nie subskrybowałeś listy:
- Być może błędnie wpisałeś swój adres email, gdy próbowałeś zasubskrybować listę.
- Być może subskrybujesz listę innym adresem niż ten, z którego wiadomości sprawdzasz.
- Być może Twoja prośba o subskrypcję została odrzucona przez właścicieli listy.
-
Już nie jesteś uczestnikiem listy:
- Jeśli Twój adres przez jakiś czas zwracał wiadomości, być może zostałeś wypisany z listy przez system (lub przez właścicieli). Spróbuj zapisać się ponownie po upewnieniu się, że adres email działa prawidłowo.
- Jeśli nie stosowałeś się do reguł panujących na liści, być może właściciele listy zablokowali Ci dostęp...
- Być może zostałeś wypisany z listy przez inną osobę, jest to możliwe w sytuacji, gdy lista nie wysyła wiadomości potwierdzających prośby o zapisanie lub wypisanie się z listy... W takiej sytuacji, spróbuj zapisać się ponownie.
- Twój tryb dostarczania nie pozwala na otrzymywanie wiadomości: na przykład gdy masz ustawiony tryb 'Brak wiadomości'.
- Twoja skrzynka pocztowa jest przepełniona. Uwaga: jeśli Twoja skrzynka nie jest całkowicie przepełniona, dostajesz jedynie niewielkie wiadomości, i trudno jest zrozumieć, co stanowi problem... Jeśli Twój adres email regularnie powoduje problemy, możesz być wypisany z listy przez właścicieli listy lub system. Dlatego powinieneś często czyścić swoją skrzynkę.
- Twoja skrzynka pocztowa ma jakieś ograniczenia: nie pozwala odbierać wiadomości z załącznikami, wycina załączniki konkretnego typu lub ogranicza maksymalny rozmiar przychodzących wiadomości. W takie sytuacji, radzimy skorzystać z trybu url.
Nie możesz wysyłać wiadomości na listę
Problem może mieć następujące przyczyny:
-
Nigdy nie subskrybowałeś listy:
- Być może błędnie wpisałeś swój adres email, gdy próbowałeś zasubskrybować listę.
- Być może subskrybujesz listę innym adresem niż ten, z którego wiadomości sprawdzasz.
- Być może Twoja prośba o subskrypcję została odrzucona przez właścicieli listy.
-
Już nie jesteś uczestnikiem listy:
- Jeśli Twój adres przez jakiś czas zwracał wiadomości, być może zostałeś wypisany z listy przez system (lub przez właścicieli). Spróbuj zapisać się ponownie po upewnieniu się, że adres email działa prawidłowo.
- Jeśli nie stosowałeś się do reguł panujących na liści, być może właściciele listy zablokowali Ci dostęp...
- Być może zostałeś wypisany z listy przez inną osobę, jest to możliwe w sytuacji, gdy lista nie wysyła wiadomości potwierdzających prośby o zapisanie lub wypisanie się z listy... W takiej sytuacji, spróbuj zapisać się ponownie.
- Używasz innego adresu niż ten, którym subskrybujesz listę.
- Jeśli lista jest moderowana, dystrybucja wiadomości zależy od dostępności moderatorów: nie są w stanie monitorować listy całą dobę! Dlatego dystrybucja wiadomości może być nieco opóźniona.
- Jeśli lista jest moderowana, być może Twoja wiadomość została odrzucona przez moderatora. Jeśli nie otrzymałeś żadnej informacji, możesz wysłać wiadomość na adres nazwalisty-request@mailing.uj.edu.pl i poprosić o wyjaśnienie.
- Wiadomość, którą próbujesz wysłać, nie spełnia pewnych warunków i nie może być rozesłana na liście: być może jest za duża, zawiera zabroniony rodzaj załącznika albo po prostu zawiera załącznik (jeśli załączniki są zabronione na tej liście).
-
Problem może być także związany z Twoim kontem email:
- Serwer poczty jest czasowo niedostępny.
- Twoja skrzynka jest pełna i nie pozwala wysyłać nowych wiadomości.
- Twoja skrzynka ma jakieś ograniczenia: nie pozwala na wysyłanie wiadomości z załącznikami, blokuje pewne typy załączników albo ogranicza maksymalny rozmiar wysyłanych wiadomości.
- Być może popełniłeś błąd w adresie listy przy próbie wysyłania wiadomości!
Nie możesz wypisać się z listy
Problem może mieć następujące przyczyny:
- Używasz innego adresu niż ten, którym subskrybujesz listę.
- Zostałeś zapisany na listę za pośrednictwem dynamicznego źródła danych (na przykład: bazy danych, katalogu LDAP, itp.). Skontaktuj się z właścicielami, aby dowiedzieć się więcej.
- Właściciele listy zapomnieli przetworzyć Twoją prośbę o wypisanie z listy: błądzić jest rzeczą ludzką, a Twoja prośba mogła zagubić się pomiędzy innymi wiadomościami! Zanim skontaktujesz się bezpośrednio z właścicielami, spróbuj wysłać prośbę jeszcze raz.