Dobre praktyki
Aby listy były dynamiczne, musisz zaangażować się w ich utrzymywanie: jeśli lista nie jest kontrolowana przez właścicieli, efektem może być spadek jakości wiadomości, a nawet zniknięcie listy...
Używanie poczty elektronicznej w ogólności i na listach mailingowych wiąże się ze zbiorem precyzyjnych reguł: "Netykietą". Twoją rolą jako właściciela listy lub moderatora jest dbanie o to, aby subskrybenci jej przestrzegali. Ogólne zasady netykiety wraz z wieloma linkami znajdziesz na stronie Wikipedii poświęconej Netykiecie.
Powinieneś stworzyć statut listy, aby zdefiniować reguły związane z jej używaniem:
- tematy dozwolone, tolerowane i zabronione;
- reguły pisania wiadomości (w jakim języku powinny być pisane, itp.);
- reguły związane z wysyłaniem wiadomości (częstotliwość, załączniki, itp.);
- reguły związane z netykietą;
- prawa i obowiązki subskrybentów;
- informacje związane ze wstrzymywaniem wiadomości wysyłanych na listę;
- informacje prawne i polityka prywatności;
- sankcje grożące za nieprzestrzeganie reguł;
- itd.
Aby umożliwić subskrybentom zapoznanie się ze statutem listy, powinieneś dołączyć dokument do wiadomości, którą ludzie dostają po zapisaniu się na listę. Aby to zrobić, musisz dostosować tą wiadomość poprzez stronę 'Dostosuj' modułu administracyjnego.
When available, the 'Owner and moderator charter' provides list owners and moderators with all the necessary information to carry out their roles. This Charter involves all the rights and responsibilities of owners and moderators.