Dostosowywanie listy
Na tej stronie, możesz edytować pliki związane z listą, w tym:
-
typowe wiadomości wysyłane do subskrybentów w konkretnych sytuacjach:
- wiadomość powitalna: wiadomość wysyłana jest do nowych subskrybentów. Powinieneś stworzyć statut listy i dołączyć go do wiadomości powitalnej. Możesz utworzyć wiadomość powitalną w formacie MIME;
- wiadomość opuszczenia listy: wiadomość jest wysyłana do osób, które przestają subskrybować listę;
- wiadomość usunięcia: wiadomość wysyłana jest do osób, które zostały usunięte z listy (polecenie DEL), w szczególności z powodu zwrotów wiadomości wysyłanych na ich adres;
- wiadomość przypominająca: wiadomość wysyłana jest do subskrybentów w efekcie użycia polecenia REMIND. Ponieważ wiele zwrotów wiadomości powodowanych jest tym, że adres zapisany na listę nie jest już aktualnym adresem subskrybenta, poza tym niektórzy ludzie zapominają o swoich subskrypcjach, polecenie REMIND jest niezwykle istotne dla dobrego zarządzania listą,
- wiadomość z zaproszeniem: wiadomość jest wysyłana do osób, które zostały zaproszone na listę przy użyciu polecenia INVITE;
- informacja o odrzuceniu wiadomości przez moderatora: wiadomość jest wysyłana do nadawców wiadomości odrzuconych przez moderatora;
- informacja o odrzuceniu wiadomości z powodu wirusa: wiadomość jest wysyłana do nadawców, w których wiadomości znaleziono wirus.
-
różne pliki:
- opis listy: opis listy wysyłany jest jako wiadomość email w efekcie użycia polecenia INFO. Domyślnie dołączony jest także do wiadomości powitalnej. Opis nie jest tym samym, co strona listy wyświetlana w interfejsie webowym;
-
strona domowa listy: ten opis dostępny jest na stronie informacyjnej listy. Może być w formacie HTML. Nawet jeśli nie używasz tego formatu, użyj tagów
<br />
do oznaczenia końców linii; - nagłówek wiadomości: jeśli zdefiniowany, umieszczany jest w postaci załącznika MIME na początku każdej wiadomości wysyłanej na listę;
- stopka wiadomości: jeśli zdefiniowana, umieszczana jest jako załącznik MIME na końcu każdej wiadomości wysyłanej na listę.
Domyślnie Sympa używa plików domyślnych; w takiej sytuacji specyficzne pliki związane z Twoją listą są puste. Aby wyedytować plik, wybierz go z rozwijalnej listy i kliknij przycisk 'Edytuj'. Będziesz mieć możliwość zmiany pola 'Od' (nadawca), pola 'Temat' (temat wiadomości) i treści wiadomości.
Uwaga: wartości pomiędzy nawiasami kwadratowymi to zmienne. Nie zmieniaj ich, chyba że naprawdę wiesz co robisz...